Városháza
Önkormányzat

Sándor Attila

tulajdonos, Miskolc Autó Csoport

Szentpáli István kamarai díj
2024. évi kitüntetett

Sikertörténet négy keréken

Több mint huszonöt évvel ezelőtt egy jó nevű Audi, Volkswagen autókat forgalmazó kereskedésben kezdte a szakmát, ma pedig vármegyénk és a régió legnagyobb, legtöbb prémium márkát kínáló márkakereskedését és szervizét tulajdonolja. A Miskolc Autó Csoport üzleti sikere, népszerűsége és megbízhatósága vitathatatlan, amire legjobb bizonyíték egyre bővülő partneri körük elégedettsége. Sándor Attila, a cégcsoport tulajdonosa kapja idén a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamarától a Dr. Szentpáli István kamarai díjat.

Sándor Attila eredeti szakmáját tekintve vegyipari gépész, de mindössze három évet dolgozott ezen a pályán, aztán kis kitérő után „beszippantotta” az autóértékesítés világa. 1997-et írtunk ekkor, és a fiatalember talán nem is sejtette, hogy életre szóló döntést hoz azzal, hogy jelentkezik egy fejvadász cég megkeresésére, és elnyeri egy Audi, Volkswagen márkakereskedés értékesítési menedzseri pozícióját. Most, 27 év elteltével bizton állíthatjuk, jó döntés volt, és a végig járt út eredményei, az üzleti sikerek megerősítik ezt.

Az autókereskedelem érzékeny a gazdaság rezdüléseire, és a válságokat sok cég megsínylette az elmúlt évtizedekben, hogyan sikerült mégis felépíteni egy cégcsoportot, sőt, folyamatosan tovább bővíteni? Beszélgetőpartnerünk szerint ennek négy fontos – nem csak erre az ágazatra jellemző – feltétele van. Első: a piac változásaira a stabil, erős vállalkozás tud jó válaszokat adni, második: a rugalmas, gyors alkalmazkodás a kihívásokhoz, harmadik: nyitottnak kell lenni az új dolgokra, negyedik: a csapat. Ez utóbbi kapcsán Sándor Attila azt mondja, cégcsoportjuk növekedésének egyik alappillére, erőssége a jó csapat, az, hogy a szakmában régóta jelen lévő, nagy tapasztalatokkal rendelkező kollégákat alkalmaznak. De nem elég pusztán a tapasztalat, legalább ennyire fontos a folyamatos tanulás, a technológiai kihívásokhoz való alkalmazkodás, hiszen ma már az új generációs autók és a digitalizáció „kéz a kézben járnak”. A modern szervizekben pedig nem autószerelők, hanem mechatronikai technikusok dolgoznak.

A tulajdonos büszkén említi, hogy munkatársaik szép eredményeket érnek el az autógyárak által szervezett európai és világversenyeken. Szervizvezetőik, munkafelvevőik, mechatronikai szakembereik, értékesítőik között Európa- és világbajnokokat is találunk. De – ahogy kiemeli – mindennél fontosabb számukra az ügyfelek visszajelzése, elégedettsége.

A Miskolc Autó Csoport jelenleg 150 dolgozót foglalkoztat, és négy telephelyen várják ügyfeleiket. Az Audi, a VW és a SEAT márkák szerelmeseit a Lorántffy Zsuzsanna utcai márkakereskedésben fogadják, a skodásoknak a Pesti úti szalon a jó választás, míg azok, akik a BMW-re esküsznek a 26-os út kivezető szakaszánál találhatják meg hőn áhított autójukat. A negyedik telephelyük a – márkaszervizként is funkcionáló – Autocarma Miskolc a Csabai kapuban, ahol hivatalos VW és Skoda mellett márkafüggetlen autók javításával is foglalkoznak. Ezen a telephelyen január elsejétől – új szolgáltatásként – lakóautó-bérlő és értékesítő központ is működik. Sándor Attila elárulja, hamarosan újabb taggal bővül a Miskolc Autó családja, és hamarosan elkezdik a CUPRA modellek forgalmazását is.

Ha a Miskolc Autó Csoportról beszélünk, szót kell ejtenünk a társadalmi felelősségvállalásról is, ami a cég imázsának fontos része. A tulajdonos úgy fogalmaz: sokakat támogatnak, és ezek között van, amit a lelkük tart fontosnak, és van a szponzoráció – szándékosan használva ezt a szót –, amit üzleti alapon kezelnek. Az előbbihez tartozik a gyerekek és a fogyatékkal élők segítése, és ezt – amit a lelkük diktál – nem is használják fel marketingcélra.

Sándor Attila amellett, hogy csapatával egy gazdasági sikertörténet megvalósítója, a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamarának is aktív tagja, és 2012-től – a Gépjármű Kereskedelmi Osztály elnökeként – meghatározó szerepet vállal a köztestület elnökségében.