Önkormányzati Igazgatási Osztály
Az Önkormányzati Igazgatási Osztály a Jogi, Igazgatási és Szervezési Főosztály alárendelt szervezeti egysége, melyen belül két csoport működik:
- Iktatási Csoport
- Folyamatszabályozási és E-ügyintézési Csoport.
A fent megnevezett csoportok feladat- és hatáskörébe tartozó tevékenységek ellátása mellett az osztálytörzsben munkát végző munkatársak teljesítik az egyéb elvégzendő feladatokat.
Az Osztály kiemelten foglalkozik a Közgyűlés és bizottságai, továbbá a nemzetiségi önkormányzatok, önkormányzati társulások és a képviselők működéséhez, munkájuk ellátásához szükséges feltételek biztosításával, valamint a Helyi Választási Iroda és az Országgyűlési Egyéni Választókerületi Választási Iroda választásokhoz kapcsolódó teendőinek ellátásával.
Az előzőkben leírtakra tekintettel az Osztály által végrehajtandó főbb feladatok a következők:
- A Közgyűlés üléseinek és a közgyűlési bizottságok munkájának koordinálása (a meghívók, előterjesztések kiküldése, forgatókönyvek elkészítése), a Közgyűlés jegyzőkönyvének és a Közgyűlés bizottságai jegyzőkönyvének elkészítése.
- Közgyűlésen elhangzott képviselői közérdekű kérdések megválaszolásának koordinálása.
- A Közgyűlés által elfogadott rendeletek és határozatok nyilvántartása, nyilvánosságra hozatalukról történő gondoskodás, végrehajtásuk kezdeményezése, az önkormányzat közlönyének szerkesztése.
- A Közgyűlés és a nemzetiségi képviselő-testületek közmeghallgatásával kapcsolatos feladatok ellátása.
- A képviselőkkel és bizottsági tagokkal összefüggő nyilvántartások vezetése, a munkájuk megszervezésében, koordinálásában és adminisztrálásában történő közreműködés.
- A képviselők, bizottsági tagok, nemzetiségi önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségével, méltatlanságával, összeférhetetlenségével kapcsolatos feladatok teljesítése.
- A működési célú Választókerületi Alapból történő kifizetések előkészítése, nyilvántartása, a beérkezett elszámolások, beszámolók ellenőrzése.
- A települési nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos testületi, koordinációs, szervezési és adminisztratív feladatok elvégzése, munkavégzésük segítése.
- A Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás ügyvitelének támogatása (vezetés-szervezési feladatok, irányító testület szakmai támogatása, ülések előkészítése, szervezése, adminisztráció, adatszolgáltatással kapcsolatos feladatok, jogi és törvényességi feladatok).
- Az országgyűlési és helyi önkormányzati képviselői választások, valamint a nemzetiségi önkormányzati választások, az európai parlamenti választások, a népszavazás, helyi népi kezdeményezés előkészítése, lebonyolítása.
- A közérdekű adatkérések kezelése, valamint a képviselő-testület hivatalához intézett képviselői tájékoztatás kéréssel kapcsolatos feladatok végrehajtása.
- A közzétételi lista karbantartásáról történő gondoskodás.
- A költségvetési szervek alapításával, átszervezésével, megszüntetésével összefüggésben az alapító és módosító okiratok előkészítésével, egyeztetésével kapcsolatos teendők ellátása.