Városháza
Önkormányzat

Balga Tiborné

Pedagógiai-díj
2024. évi kitüntetett

Csaknem 30 éve a Vörösmarty Mihály Katolikus Általános Iskola és Óvoda tanítója. Több, mint tíz éve alsós munkaközösség-vezető. Az iskola tanulmányi és szabadidős tevékenységeit tervezi és koordinálja. Az iskola beiskolázási programjainak aktív részese és szervezője. Nevéhez fűződik többek között az idén kilencedik éve sikerrel zajló Mikuláscsalogató versmondó és dalverseny nagycsoportos óvodások részére. Iskolai színdarabok betanítója. Tanítványaival műsort adtak Szent Márton példaadó életéről, illetve Gergely-járás alkalmából. A Szent Miklós életéről szóló műsorukkal megörvendeztették a Velkey László Gyermekegészségügyi Központ kis betegeit is. Fontos számára a rászorulók segítése. Szintén több, mint tíz éve az iskola jótékonysági szervezetének, a Vörösmarty Karitász csoportnak a vezetője. Évente több jótékonysági akció szervezője, melyeknek támogatottjai elsősorban a rászoruló gyermekek és az idősek.  Többek között a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Gyermekvédelmi Központ, a Páli Szent Vince Szeretetszolgálat, a Velkey László Gyermekegészségügyi Központ. Tizenkét éven át az iskola jeges osztályainak osztályfőnökeként számos válogatott sportoló fejlődésének volt stabil háttere és támogatója. Sikeres tanítványai között van a magyar női jégkorong-válogatott tagja, a magyar szinkronkorcsolya válogatott tagja, a DVTK Jegesmedvék jégkorong csapat kapusa is.

Az olvasás- és írástanítás fejlesztéséhez írt munkatankönyvét több éve használják sikerrel kollégái. A könyvben saját verseit is olvashatjuk. Régóta ír verseket és meséket, melyeket beépít a tanórákba is.  Tanítványai a sportsikerek mellett, tanulmányi versenyeken és a továbbtanulásban is eredményesek. Városi, vármegyei és országos versenyeken értek el helyezéseket. A versmondó, prózamondó és rajzversenyek mellett rendszeresen indítja tanítványait a Zrínyi Ilona Matematikaversenyen megyei és országos eredményekkel is.

A mindennapi szakmai munkája mellett nagy gondot fordít tanítványai érzelmi nevelésére is. A gyerekeket egyenként próbálja megismerni és kezelni. Ha felmerül valamilyen probléma, először pedagógusként gondolja át, majd megnézi mit tenne, ha az ő gyereke lenne. Minden gyerekre külön-külön figyel, felemeli őket, és nem letöri. Mindennapi eszköze a humor, ami sok nehéz helyzeten átsegíti mind a gyerekeket, mind saját magát. A gyerekek érzik, hogy szereti őket, talán ez a legfontosabb a számára. Akkor elégedett és boldog a munkájában, ha látja a gyerekek is boldogok. Azt szokta mondani: „Ha jól végeztem a munkámat, nem csak egy gyereket, hanem egy egész családot tehetek boldoggá.”  Szívügye a közösségépítés, osztályai igazi csapattá, közösséggé formálódnak az általa szervezett családi és osztályprogramok során. Rendszeresen szervez olyan programokat, melyeken az osztály tanulói mellett a családok is részt vesznek, így a negyedik év végére nem csupán a gyermekek, hanem a szülők közt is szoros barátságok köttetnek. Egyik osztályával egy országos pályázat során bekerültek „Az ország kedvenc osztályai” közé. Tanítványai és a szülők mindig számíthatnak a támogatására, segítségére. Legfontosabb célja, hogy a biztos alapok megteremtése mellett boldog, kiegyensúlyozott gyermekeket neveljen, akik biztonságban, szeretetteljes légkörben töltik el az első négy iskolaévüket.