Városháza
Polgármesteri hivatal
Állás 2025. február 17. • Friss
Pályázati kiírás Herman Ottó Múzeum igazgató (intézményvezetői) munkakör ellátására.

Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata

                           

 a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény,

a kulturális intézményekben foglalkoztatottak közalkalmazotti jogviszonyának átalakulásáról, valamint a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény,

a kulturális intézményben foglalkoztatottak munkaköreiről és foglalkoztatási követelményeiről, az intézményvezetői pályázat lefolytatásának rendjéről, valamint egyes kulturális tárgyú rendeletek módosításáról szóló 39/2020. (X. 30.) EMMI rendelet

előírásainak megfelelően,

pályázatot hirdet a

Herman Ottó Múzeum
igazgató (intézményvezetői)

munkakör ellátására.

 

A munkáltató megnevezése:

Herman Ottó Múzeum

A munkavégzés helye:

3529 Miskolc, Görgey Artúr utca 28.

Foglalkoztatás jellege:

Teljes munkaidő

A vezetői megbízás időtartama:
A vezetői megbízás határozott időre, 5 évre szól, 2025.06.10. napjától – 2030.06.09. napjáig.

A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői megbízással járó lényeges feladatok:

A múzeumi feladatok ellátása körében feladata különösen a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvényben a megyei hatókörű városi múzeumok részére meghatározott feladatok ellátásának irányítása, a múzeumban folyó szakmai tevékenység feltételeinek biztosítása. Felelős a múzeum szakmai tevékenységének színvonalas ellátásáért.

Az igazgató a múzeumi feladatok ellátása mellett intézményvezetői megbízás keretében végzi az intézmény alapító okiratában foglalt valamennyi feladat ellátásának koordinálását, irányítását, ellenőrzését, az intézmény működésének biztosítását, az intézmény költségvetésének betartását, a munkáltatói jogok gyakorlását, valamint a fenntartó által hozott döntések végrehajtását.

Illetmény és juttatások:

A létrejövő munkaviszony a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (továbbiakban: Mt.) hatálya alá tartozó munkaviszony lesz, így a bérezés és személyi juttatások megállapítására a Felek közötti megállapodás és a belső szabályok, munkáltatói döntések, valamint az Mt. vezető állású munkavállalókra vonatkozó rendelkezései az irányadóak. Kérjük a bérezésre és a személyi juttatásokra vonatkozó igény pályázatban történő megjelölését.

Pályázati feltételek:

  • mesterfokozatú végzettség és szakirányú szakképzettség, jogász vagy közgazdász szakképzettség
  • Közös Európai Referenciakeret (KER) szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret,
  • végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő jogviszonyban legalább hároméves szakmai gyakorlatot szerzett, valamint a megbízás időpontjában vezetői gyakorlattal is rendelkezik,
  • az akkreditált, államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó, legalább 120 órás képzés igazolt elvégzése. Ennek hiányában a vezető állású munkavállalói munkakör betöltését követő két éven belül köteles a képzést elvégezni, és az azt igazoló okiratot be kell mutatni a munkáltatói jogkör gyakorlójának figyelemmel a 39/2020. (X. 30.) EMMI rendelet 4. § (1)-(2) bekezdésére.
  • vagyonnyilatkozat-tételi eljárás lefolytatása,
  • magyar állampolgárság, cselekvőképesség,
  • büntetlen előélet és annak igazolása, hogy a pályázó nem áll a tevékenység folytatását kizáró foglalkozástól eltiltás hatálya alatt.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:

  • korszerű intézmény menedzsment területén szerzett tapasztalat,
  • egy további idegen nyelv tárgyalási szintű ismerete,
  • doktori/PHD fokozat.
  • B kategóriás jogosítvány, (aktív vezetői gyakorlat)

A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:

  • a pályázó részletes szakmai önéletrajza, mely tartalmazza tudományos-szakmai publikációk jegyzékét,
  • a szakmai- és vezetői gyakorlat teljesítésének igazolása,
  • az intézmény vezetésére, fejlesztésére vonatkozó szakmai-, vezetői programja,
  • végzettséget, szakképzettséget, nyelvismeretet tanúsító okiratok egyszerű másolata,
  • 3 hónapnál nem régebbi, érvényes hatósági erkölcsi bizonyítvány vagy igazolás annak megkéréséről,
  • a pályázó nyilatkozata arról, hogy vállalja a jogszabályban előírt, az államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó képzés elvégzését a megbízását követő két éven belül, vagy ha már a képzést elvégezte, annak okirattal történő igazolása (mentesül a pályázó a tanfolyam elvégzésének kötelezettsége alól, amennyiben jogász vagy közgazdász szakképzettséggel rendelkezik),
  • a pályázó nyilatkozata arról, hogy hozzájárul a pályázati anyagban foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez és továbbításához, valamint ahhoz, hogy a pályázatok elbírálásában résztvevő személyek azt megismerhessék,
  • a pályázó nyilatkozata arról, hogy vagyonnyilatkozat-tételi eljárás lefolytatását vállalja,
  • a pályázó nyilatkozata, arról, hogy nem áll fenn esetében az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény szerinti tilalom,
  • a pályázó nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy nem áll cselekvőképességet kizáró vagy korlátozó gondnokság alatt,
  • a pályázó nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy nem áll fenn vele szemben a Mt. 211. §-a szerinti összeférhetetlenségi ok.

A beosztás betölthetőségének időpontja:

A beosztás legkorábban 2025. június 10. napjával tölthető be.

A pályázat benyújtásának határideje: 2025. március 27.

A pályázati kiírással kapcsolatosan további információt Skurekné dr. Tóth Adél nyújt a +36-46/512-769-as telefonszámon. A pályázat beadási határidejének szempontjából a postára adás dátuma (postai bélyegző) számít.

A pályázatok benyújtásának módja:

  • Postai úton: a pályázatot a Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatának (3525 Miskolc, Városháztér 8.) címezve 2 egyező papíralapú (1 eredeti és 1 másolati) és ezzel egyidejűleg 1 elektronikus adathordozón zárt borítékban kell benyújtani. Kérjük a borítékon feltüntetni a pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot: 800158/2025., valamint a intézményvezetői munkakör megnevezését: „Igazgató”
  • Személyesen: Skurekné dr. Tóth Adél intézményvezetői és jogi ügyintézőnél Miskolc Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Humánerőforrás Osztály (3525 Miskolc, Városház tér 8.), telefonszám: +36-46/512-769

A pályázat elbírálásának módja, rendje:

A pályázót a pályázati határidő lejártát követően a betöltendő munkakör feladatait érintően szakértelemmel rendelkező bizottság hallgatja meg, a pályázatokat Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Köznevelési, Kulturális, Ifjúsági és Sport Bizottsága véleményezi. Ezt követően Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése dönt a munkaviszony létesítéséről. A vezetői megbízáshoz a miniszter egyetértése szükséges.

A pályázat elbírálásának határideje: 2025. április 17.

 A pályázati kiírás további közzétételének helye, ideje: 2025. február 17.

  • Miskolc város honlapja
  • Herman Ottó Múzeum honlapja

A munkáltatóval kapcsolatos egyéb lényeges információ:

A pályázatok elkészítéséhez szükséges tájékoztatás, ill. az intézmény megismeréséhez szükséges információ a pályáztató kiírásában megjelölt munkatársnál kérhető.

A munkáltatóval kapcsolatos további információ a www.miskolc.hu és a www.hermuz.hu oldalon olvasható.

A pályáztató fenntartja magának a jogot, hogy a pályázatot visszavonja, módosított új pályázati felhívást tegyen közzé, vagy az eljárást lefolytatva azt eredménytelennek nyilvánítsa.

Az adatkezelési tájékoztató Miskolc város honlapján elérhető.

 

 

Csatolmányok