2024. július 1. napján hatályba lépett a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.).
A Nemzeti Digitális Állampolgárság Program célja, hogy felhasználóbarát alapokra helyezze a közigazgatást és megteremtse az egyszerű, kényelmes és hatékony ügyintézés feltételeit az állampolgárok számára.[1]
A Dáptv. 46. § (1) bekezdése és a 119. § (5) bekezdése értelmében 2025. január 16. napját követően az egyfaktoros Ügyfélkapu azonosítás megszűnik, helyette kizárólag a Digitális Állampolgár eAzonosítás, illetve az emeltszintű Ügyfélkapu+ azonosítás igénybevétele lesz lehetséges.
Annak a személyiadat- és lakcímnyilvántartás (a továbbiakban: SZL) hatálya alá tartozó személynek, aki a Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási [Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ)] szolgáltatást vett igénybe, az azonosításhoz kötött digitális ügyeinek intézéséhez 2025. január 15. napjáig át kell térnie az eAzonosításra, vagy az Ügyfélkapu+ azonosításra (https://kau.gov.hu/dap/sugo).
Az SZL hatálya alá tartozó személyek 2025. december 31. napjáig a Digitális Állampolgár eAzonosítást és az Ügyfélkapu+-t párhuzamosan is igénybe vehetik (aktív digitális állampolgárság profil esetén).
A Digitális Állampolgár eAzonosítás (DÁP mobilalkalmazással történő bejelentkezés) Központi Azonosítás Ügynökben való bevezetésével a KAÜ-n keresztüli azonosítás és attribútumbeszerzés folyamata nem változott. A Digitális Állampolgár mobilalkalmazással történő bejelentkezés folyamata itt olvasható: https://kau.gov.hu/dap/sugo/dap-mobilalkalmazas.
A korábban más azonosítási szolgáltatással (pl. Ügyfélkapu) rendelkező, Digitális Állampolgár alkalmazásra regisztráló felhasználó személyes tárhelye továbbra is megmarad, a DÁP-regisztrációval újabb postafiók nem jön létre. A felhasználó tárhelyéhez tartozó kapcsolati kódját a bejelentkezéskor választott azonosítási forma nem befolyásolja.[2]
További információk az alábbi oldalakon érhetőek el:
https://dap.gov.hu/mobilapp-aszf
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos részletszabályok nem változtak, erre tekintettel, az elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyfelek továbbra is kötelesek elektronikus úton intézni ügyeiket.
Az E-önkormányzat portál (a továbbiakban: Portál) az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Az önkormányzat ügyfelei számára a Portálon keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat. A Portál elsősorban adóügyek intézésére ad lehetőséget.
A Portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban bejelentkezéshez kötöttek. A felület működése változatlan (Elektronikus iForm űrlap beküldése ÜGYINDÍTÁS, ADÓEGYENLEG-LEKÉRDEZÉS stb.) azonban 2025. január 16. napjától a bejelentkezéshez kötött (online) funkciók (saját nevében vagy képviselőként eljárva, az egyes funkciók a kiválasztott szerepkörhöz kapcsolódnak) kizárólag eAzonosítással, vagy Ügyfélkapu+ azonosítással érhetőek el.
Az E-önkormányzat Portál innen érhető el.
Miskolc Megyei Jogú Város
Polgármesteri Hivatala
Adó Osztály