Közérdekű 2022. szeptember 24.
Roham az önkormányzatnál – folyamatosan állítják ki a kedvezményes gázigényléshez szükséges iratokat

Folyamatosan érkeznek Miskolc MJV Önkormányzatához a Nagy-Miskolc program részeként meghirdetett Gondoskodó Miskolc szociális- és támogató csomagban a családi fogyasztó közösségek számára megnyílt kedvezményes földgáz igénybevételére vonatkozó igénylések. Szeptember 21-ig 411 ilyen kérelem regisztrálása történt meg, a beérkezett igénylések csaknem 5 százaléka pedig már lezártnak is tekinthető.

A legfeljebb négylakásos, de közös mérőórával rendelkező, nem társasházi vagy lakásszövetkezeti lakóingatlanokban élők is igénybe vehetik ugyanis lakásonként külön-külön is az átlagfogyasztás mértékéig a rezsicsökkentett gázárat, ehhez azonban az önkormányzatok jegyzőjének kell kiállítania csak erre a kedvezményre jogosító hatósági bizonyítványt az ingatlan lakásainak számáról.

A jegyző a hatósági bizonyítványt a kérelem beérkezésétől számított 8 napon belül, helyszíni szemle alapján állítja ki, amennyiben a lakás kialakítása megfelel az országos településrendezési és építési követelményekről szóló kormányrendeletben foglaltaknak. A kiállított hatósági bizonyítványt a lakossági fogyasztónak kell benyújtania a földgáz-szolgáltatóhoz.

A földgáz családi fogyasztói közösségi igénybevételéhez megalkotott 345/2022. (IX.9.) számú kormányrendelet által újonnan létrehozott, jegyzői hatáskörbe tartozó hatósági ügyek intézését Miskolc MJV Polgármesteri Hivatalának munkatársai eddigi feladataik ellátása mellett végzik.

A beérkezett kérelmek feldolgozásában öt kolléga, míg a szemlék lebonyolításában az önkormányzat 14 munkatársa vesz részt, folyamatosan azért dolgozva, hogy minél hamarabb lezáruljanak az igénylésekhez kapcsolódó folyamatok. Az ő munkájuknak köszönhetően sikerült betartani a kérelmek kapcsán irreálisan szűkre szabott ügyintézési határidőt még annak ellenére is, hogy a kormányrendeletben előírt határidő a helyszínelési igényt és a kérelmek egyidejű tömeges benyújtását sem vette figyelembe.

A hatósági bizonyítvány iránti kérelmet továbbra is elektronikusan, postai úton vagy személyesen is be lehet nyújtani a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálati irodáiban, amihez formanyomtatvány is rendelkezésre áll a www.miskolc.hu honlapon és az ügyfélszolgálati irodákban.