Városháza

Pünkösdi Óhaza látogatás: Szilézia gyöngye – Wrocław és környéke

Miskolc Megyei Jogú Város Lengyel Nemzetiségi Önkormányzata
2014. július 02.

2014. június 6 – 9. között a Miskolci Lengyel  Önkormányzat szervezésében egy 20 fős csapat kirándulni indult Lengyelországba. Az úti célunk Alsó-Szilézia volt, ezen belül pedig Wrocław város, amely jelenleg a legdinamikusabban fejlődő lengyel városok egyike.

Reggel indultunk el a városnéző túránkra, amely olyan tartalmas és élményekkel teli volt, hogy csak este érkeztünk vissza a hotelbe.

Ennek során sok szép helyet néztünk meg: a világhírű Panorama Racławicka körképet, a Víztornyot, a Kościuszko teret, az Operaházat, a Grunwaldi hidat (a legszebb wrocławi híd), a Népek Csarnokát (UNESCO világörökség), a Multimediális szökőkutat, a Négykupolás Csarnokot, Ostrów Tumskit, a Piasek Szigetet és a „Leopoldinum” díszauláját a Wrocławi Egyetemet, valamint a gyönyörű szép Óvárost, a Városházát majd a Szt. Mária-Magdolna templomot.

Másnap tovább indultunk Kletnoba, ahol megtekintettük a Medve Barlangot (Jaskinia Niedźwiedzia), a Szudéták legnagyobb barlangját. Ezt követően tovább utaztunk Czermnába, ahol a híres csont- és koponyakápolnát csodáltuk meg – a kápolna a XVIII. századi sziléziai háborúk (1740-1742 és 1744-1745) elesett katonáinak, illetve járványok áldozatainak temetkezési helye lett. Délután már Karlówban voltunk, ahol tettünk egy izgalmas túrát a Błędne Skały (Kóbor Lovagok) – sziklacsoportjai között 853 m tengerszint feletti magasságban. Ez tulajdonképpen egy festői labirintus a kősziklák között a Góry Stołowe hegység gyomrában. Harmadik éjszakánkat Duszniki Zdrójban töltöttük, ahol a kellemes kora esti időben sétáltunk a gyógyüdülő-központ parkjában, és megkóstolhattuk a híres gyógyvizet. A parkban megnéztük a Chopin-házat, és a padokon üldögélve, élveztük a zenéje által inspirált multimédiás szökőkút vízsugarait.

Hazafelé betértünk Złoty Stokba, ahol az igazi meglepetések vártak ránk. Először megtekintettünk a híres aranybányát (Kopalnia Złota), amelyből a több mint 700 éves működése során 16 tonna tiszta aranyat bányásztak ki. Ezt követően még megnéztünk egy középkori tudomány- és technika parkot, ahol még egy hóhérral is találkoztunk – szerencsére senki nem lett rövidebb egy fejjel. Hazautazásunk a cseh Brnon és Budapesten keresztül történt, és viszonylag hamar, a kora esti órákban alaposan elfáradva, de rengeteg élménnyel gazdagodva érkeztünk haza.