Diákigazolvány, pedagógus igazolvány ügyintézés

A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. és a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvényben foglaltak alapján a 362/2011. (XII.30.) Korm.rendelet rendelkezik a Nemzeti Egységes Kártyarendszer (továbbiakban: NEK-rendszer) keretén belül kiadásra kerülő igazolványokról.

A NEK-rendszer keretén belül először az oktatási igazolványok kiadását kezdik meg. Az oktatási igazolvány a NEK-rendszer specifikációjának megfelelő igazolvány, melynek fajtái:

  • diákigazolvány
  • pedagógusigazolvány
  • oktatói igazolvány

2012.február 6-tól oktatási igazolvány az ország bármely okmányirodájában igényelhető. Az ügyintézés során az okmányiroda az igénylő adatait a személy-és lakcímnyilvántartás alapján ellenőrzi, arcképmását és aláírását digitalizált formában rögzíti.

2012. augusztus 15. napján hatályba léptek az oktatási igazolványokról szóló 362/2011 (XII.30.) Korm. rendelet pedagógusigazolványra vonatkozó rendelkezései, ezzel egy
időben a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény végrehajtásáról szóló 20/1997 (II. 13.) Korm. rendeletből kikerültek a pedagógusigazolványra vonatkozó rendelkezések. Az új rendelkezések szerint a pedagógusigazolvány a NEK specifikációja szerint kiadott, chippel ellátott igazolvány lesz, melyet a jogosultak az intézményben igényelhetnek a diákigazolványhoz hasonló folyamatban.

Az igazolvány igényléséhez az alábbi okmányok, okiratok szükségesek:

14 éven felüli igénylő esetén

  • az igénylő személyes megjelenése szükséges
  • érvényes személyazonosító igazolvány, vagy érvényes kártya formátumú vezetői engedély, vagy érvényes útlevél;
  • hatósági igazolvány a személyi azonosítóról és a lakcímről (lakcímkártya)

14 éven aluli igénylő esetén

  • az igénylő személyes megjelenése szükséges
  • születési anyakönyvi kivonat és hatósági igazolvány a személyi azonosítóról és a lakcímről (lakcímkártya) vagy személyazonosításra alkalmas érvényes igazolvány (érvényes személyazonosító igazolvány, vagy érvényes útlevél)   
  • amennyiben rendelkezik vele, és személyazonosítóról és lakcímről szóló hatósági igazolvány (lakcímkártya)
  • a törvényes képviselő (szülő) személyes megjelenése is szükséges,
  • a törvényes képviselő érvényes személyazonosító igazolványa vagy a személyazonosságát igazoló más okmánya (érvényes útlevél, érvényes kártya formátumú vezetői engedély), valamint a személyi azonosítóról és a lakcímről szóló hatósági igazolvány (lakcímkártya),

Az eljárás díj- és illetékmentes.

Az igénylő az adatfelvételről adatlapot kap, amit az oktatási intézményhez kell továbbítania.

Ügyintézők Telefon Mellék Fax
Vafnóczki Józsefné (+36)46/512-061 5110 (+36)46/512-090
Lipták Judit (+36) 46/512-061 5102 (+36) 46/512-090
Polyák Erika (+36) 46/512-061 5104 (+36)46/512-090
Zsebedicsné Klusóczki Edit (+36)46/512-061 5106 (+36)46/512-090
Orliczkiné Srobár Judit (+36) 46/512-061 5110 (+36) 46/512-090
Novákné Vasas Mariann (+36)46/512-061 5111 (+36)46/512-090
Földi Péterné (+36) 46/512-061 5107 (+36) 46/512-090
Lángos Ildikó (+36) 46/512-061 5122 (+36) 46/512-090
Osztermann Józsefné (+36)46/512-061 5111 (+36)46/512-090

Diákigazolvány, pedagógus igazolvány ügyintézés

Telefon: 
(+36) 46/512-061
Helyszín: 
Kis-Hunyad utca 9.
Miskolc
A térkép megtekintéséhez Javascript szükséges.
Nyitva tartás:
Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek
8.00-20.00  8.00-20.00  8.00-20.00  8.00-20.00  8.00-20.00 
 
Célcsoport: 
Állampolgár