"Munkahelyteremtés- Több, mint 400 új munkahely Miskolcon"

Hárommilliárdos beruházás, több mint négyszáz munkahely Miskolcon

"Munkahelyteremtés- Több, mint 400 új munkahely Miskolcon"-címmel tartott sajtótájékoztatót Dr. Kriza Ákos, Miskolc polgármestere a Hatvanötösök útján található épület előtt.

Itt alakítják ki a miskolci 112 segélyhívó központot, amely a jövő év tavaszától kezdi meg működését. A beruházás összértéke várhatóan 3 milliárd forint, ami uniós és állami forrásból valósulhat meg. A bontási munkálatok már zajlanak a volt hadkiegészítő parancsnokság épületében. Az egységes, ingyenesen hívható segélyhívó rendszer kiépítéséről a kormány döntött,a kivitelezést kormányrendelet szabályozza.

Az országban két helyen: Szombathelyen és Miskolcon épül ki a rendszer. A Miskolci Kistérségben mintegy 18 és fél ezer regisztrált munkanélküli van a májusi adatok alapján, ugyanez Miskolcon 11 478 fő, amely jelenleg 10,37 %-os arány a munkaképes korú lakosság körében. A segélyhívó központban 425-475 fő közötti létszámot fognak alkalmazni. Ez azt jelenti- tette hozzá a polgármester, hogy a beruházással – a mai adatokkal számolva – a munkanélküliség közel 4%-al csökken majd Miskolcon.

Dr. Kriza Ákos azt is elmondta: Számos, világszerte ismert vállalat telepedett már le nálunk, illetve a régióban is, többnyire az acélipar és gépgyártás területéről. Miskolc városvezetése elkötelezett a befektetőbarát környezet biztosításában. Új korszak kezdődött városunkban: a munkahelyteremtés korszaka! A 112 Miskolcra telepítését is hosszas és komoly lobbi tevékenység előzte meg. A polgármester hozzátette: „Azt ígértem, hogy térdig járom a lábam. Ezt teszik képviselőink is.” Jelenleg a projekt informatikai részének közbeszerzési eljárása van folyamatban.

Háttér:

A 112-es szám használatával „egyszerre” válik elérhetővé a rendőrség, a mentők és a tűzoltók irányító központja, s a szükséges segítség jellegének megfelelően indulnak el – saját szakmai előírásaik és tevékenységük felelősségi szabályai szerint – az erre kijelölt egységek.A készenléti szolgálatok hatékony és eredményes működésében kulcsfontosságú szerep hárul az ügyeletekre és a segélyhívásokat, bejelentéseket fogadó központokra, a 112-es sürgősségi rendszerre alapozott tevékenységirányítási rendszerek integrációjára. Ezeknek alkalmasaknak kell lenniük a külföldi állampolgárokkal való kommunikációra, a gyors intézkedésre, a térfigyelő rendszerekkel való együttműködésre.

Az új rendszerben a hívásokat tűzvédelmi, rendvédelmi és egészségügyi kérdésekben jártas operátorok fogadják majd. A bejelentéseket, a hívást fogadó szakember kérdéseire adott válaszokkal kiegészítve, egy úgynevezett intelligens adatlapra rögzítik, amely azonnal megjelenik a mentők, a rendőrség és a tűzoltóság megyei rendszerén, így a lehető legrövidebb időn belül, pontos információk alapján indulhat útnak a segítség.
Azokban az európai országokban, ahol már működik az egységes segélyhívó rendszer, költséghatékonyabb a bevetés irányítása, egyszerűsödik a szolgálatszervezés és az állománnyal való gazdálkodás. Amennyiben az egyik segélykérő központtal probléma történne, a rendszer akkor is zavartalanul működhet majd. Amennyiben határ menti településről fut be a hívás, az eddigi együttműködésnek megfelelően, ha szükséges, a szomszédos országok tűzoltóságait is segítségül hívhatják, vagy segítséget nyújthatnak a magyar tűzoltók.

Korábban előfordult, hogy azért fagyott halálra egy férfi az Alföldön, mert a segélyhívást össze-vissza kapcsolgatták, és így a mentő sem tudott időben a helyszínre érni.