Közösségi közlekedés

A város területeinek elhelyezkedése a domborzati adottságok miatt kereszt alakú, ebből adódóan a közösségi közlekedés súlyát a kelet-nyugati tengely hordja, amelynek utasforgalmában fontos szerepet tölt be a villamos vonal.

Ezen a tengelyen, illetve az attól néhány száz méterre levő, párhuzamos tehermentesítő útszakaszokon autóbuszok is közlekednek. Az észak-déli tengelyen csak autóbusz forgalom van. A közösségi közlekedés tengelykeresztjét autóbusz szárnyvonalak egészítik ki, amelyek a közigazgatási határ mentén fekvő peremkerületeket kötik be a város vérkeringésébe.

Miskolcon a villamosközlekedés 1897. július 10-én indult útjára. A forgalmat 9 darab motor és 4 darab pótkocsival indították a Tiszai pályaudvar és a Veres templom között.

A menetrend szerinti autómobil közlekedés 1903. július 1-jén indult meg. Óránként egy járat közlekedett a belváros és Diósgyőr között.

A helyi közösségi közlekedési feladatok ellátására Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata kizárólagos saját tulajdonnal 1994. február 1-jén hozta létre az Miskolc Városi Közlekedési Rt.-t (MVK). A későbbiekben zártkörű részvénytársasággá alakított MVK Zrt. a Miskolc Holding tagvállalata.